Het laaste bericht...

6 juni 2008 - Jönköping, Zweden

Het is bijna niet te geloven maar ik ben nog maar twee dagen in Jönköping.

Na 5 maanden is het bijna tijd om terug naar huis te gaan. Dit zal dan ook het allerlaatste berichtje uit Zweden zijn.

Ik had nog niet in mijn beste verwachtingen kunnen denken wat voor super tijd ik hier zou hebben. Ik weet nog zo goed dat ik 12 januari met betraande ogen op het vliegveld stond… Wist ik wel heel zeker dat ik dit zo graag wilde? Na jaren te hebben geroepen te hebben dat ik de eerste kans aan zou pakken om naar het buitenland te gaan. Maar nu kreeg ik toch echt wel twijfels…

Maar nadat ik afscheid had genomen en achter de douane was kon het echt beginnen. Ik had er na maanden voorbereiding toch heel veel zin in! En een nog belangrijkere reden: ik kon niet meer terug.

Zweden here I come!

En wat zijn het voor maanden geweest… Weinig school, veel leuke dingen doen, reizen, veel stappen, fika’s houden. Wie had ooit kunnen denken dat ik nog ooit in Lapland zou belanden, of in Rusland?!?

Ik kan bijna niet geloven dat dit over een paar dagen is afgelopen… Eergisteren werd het me pas voor de eerste keer echt duidelijk: de eerste mensen gingen naar huis, iedereen zat in de gang een beetje te kletsen, in elkaars boekjes te schrijven en afscheid te nemen.

Het is zo’n raar idee. Na elkaar bijna een half jaar elke dag te zien is het nu tijd om afscheid te nemen. En je kan het niet ontkennen, er zullen ook een hele hoop mensen zijn die ik gewoon nooit meer zal zien. Maar daarentegen heb ik ook een hoop nieuwe vrienden gemaakt die ik zeker op zal gaan zoeken. En zij mij! En dat begint de komende weken al. Ik krijg binnen nu en twee weken al drie Mexicanen, een Canadese en een Australiër over de vloer. Dus wat dat betreft is dit pas het begin in plaats van het einde.

Verder zijn de afgelopen dagen echt heel dubbel geweest. Aan de ene kant zou ik niets liever willen dan hier nog even blijven met alle mensen die ik heb leren kennen maar aan de andere kant weet ik ook dat het ook tijd is dat iedereen zijn eigen weg weer gaat. Ik vind het ook erg leuk om iedereen weer eens te zien in Nederland!

Er zijn de laatste dagen een hele hoop feestje geweest en ik heb nog veel gedaan. Zo ben ik een keer naar het eiland geweest hier in de buurt en hebben we nog een super mooie wandeling gemaakt vandaag. En dat met 30 graden, jaja want geloof het of niet zo warm is het hier nu!

Verder gisteren een BBQ gehad, en ’s nachts in het meer gezwommen! Heel koud, maar dat moest gewoon nog een keertje voordat we weg gingen.

Ik ben nu al mijn spulletjes aan het verzamelen, de laatste was aan het doen. En zondag vertrek ik hier dan. Richting Malmo. En na een weekje reizen zal ik 13 Juni weer aankomen in Nederland. Daar blijf ik dan, voorlopig…

1. tante jeanne:
    7 juni 2008
    Wij komen je opzoeken in nederland. dat is dan toch al iets, met hond en al. Tot ziens en geniet er nog een weekje van, want dan moet je weer bij de bakker gaan werken om wat zakgeld te verdienen.
    Groetjes en liefs van je aardigste, knapste , liefste tante in Noorwegen.