Zweden!

25 mei 2008 - Jönköping, Zweden

Jongens, jongens er is alweer een week voorbij… Waarom gaat  de tijd altijd zo snel als het leuk is?

En leuk is het zeker! Want nu het einde in zicht komt hebben we met zijn alle afgesproken om nog een paar weken heel veel leuke en gezellige dingen te doen.

Overdag ben ik vooral druk geweest met leren voor school, houden van Fika’s (heel belangrijk), kletsen, mailtjes sturen en van alles en nog wat.

Maar aangezien iedereen een beetje in de gaten lijkt te krijgen dat het echt ten einde loopt worden er opeens een hoop dingen ’s avonds georganiseerd. En het thema van deze week is: Feest!

Zondag was er sinds lange tijd weer een internationaal dinner. En mmmm het was heel lekker (en gezellig!).

Dinsdag zijn we naar Karlssons gegaan, een cafe in de stad waar om de week een feestje wordt gehouden. Erg gezellig, en dat is ook te merken als we tegen het eind van de avond naar huis willen en er is geen taxi te krijgen. Maar gelukkig komen we thuis, en ga ik vrij snel daarna slapen. Ik wil morgen nog wel iets aan mijn dag hebben.

Woensdag heb ik een rustig dagje overdag. En dat komt goed uit, want ’s avonds moet ik er weer tegenaan!

En het beloofd een bijzondere avond te worden, ik voel het aan mijn water.

We beginnen de avond met een kleine pre-party. Dus John komt samen met drie Amerikanen naar Vilhemsro. Hier zijn we ook al met een groep. Het is super gezellig! Om 11 uur gaan we eindelijk richting de stad. En wat een avond is het!! Een van de leukste Akademien avonden sinds dat ik hier ben. Moe en voldaan gaan we aan het eind van de avond naar huis. Na een lekker ontbijtje kruip ik veel te laat mijn bed in…

Donderdag ben ik redelijk uitgeput van alle drukke avonden. Even een dagje rust. We gaan een film kijken in New Vilhemsro (Chuck and Larry, echt een aanrader!).

Vrijdag hebben we zoals gewoonlijk after work gepland, lekker goedkoop uit eten (ja we zijn studenten of we zijn het niet he). Maar aan het eind van de middag krijg ik een smsje of ik zin heb in een etentje (de mannen koken!) en poker. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk! Dus naar een heerlijke maaltijd verlies ik al mijn geld (20 kroner) aan poker. Volgende keer beter! Maar gezellig (en laat) was het wel!

Zaterdag heb ik een hele drukke dag dus al te laat kan ik niet opstaan. Eerst ga ik met Michaela naar de Netto. We gaan vandaag een taart bakken! Zondag hebben we een verjaardag dus iets lekkers is wel op zijn plaats. We trekken een uur uit om bij de Netto bakspullen te zoeken (geloof me, het is niet makkelijk om bakpoeder, vanille, meel etc te zoeken in een Zweedse winkel). Maar wonder boven wonder kunnen we alle spullen vinden en staan we zo buiten. We kunnen beginnen met de taart!

Vlug bakken we de taart want om drie uur heb ik weer een andere verjaardag. Manon is zondag jarig maar viert het vandaag omdat ze niet in Jönköping is.

Gelukkig is het prachtig weer dus kunnen we lekker in de zon zitten. Kan het leven nog mooier? In de zon, alles groen, allemaal leuke mensen? Ik denk het niet…

Tegen het eind van de middag vertrek ik weer richting mijn kamer. Ik wil even met papa en mama bellen, want die zijn weer terug uit Marokko!

’s Avonds hebben we weer een feestje, alleen nu in Raslatt (het andere studentenhuis aan de andere kant van de stad). Dus naar een pre-party gaan we daar naartoe, leuk! We pakken de laatste bus weer richting Vilhemsro.

Misschien niet erg slim want na 4 uur slapen gaat de wekker vandaag om half 9 (!!!). Vandaag gaan we heel actief doen!

Johanna wil graag met haar verjaardag gaan kanoën. En ooo wat wilde ik dat nog graag voor ik wegging.

De kano tocht is echt super!!!! Een beter Zweeds gevoel kan je niet krijgen. Met 9 meiden in de kano’s, op een prachtig meer met uitzicht op typisch zweedse rode huisjes, en een hoop bossen. Het is super mooi en gezellig. Halverwege hebben we een uitgebreide picknick in de bossen. Johanna heeft van allerlei hapjes gemaakt en iedereen heeft wat mee genomen.

Moet maar voldaan ben ik net om half 9 thuis gekomen. Wat ben ik bijgekleurd! Vandaag ga ik lekker op tijd slapen!

Zoals jullie horen, ik vermaak me nog wel even. En volgende week komt Renske nog voor een paar dagen terug. Een hoop leuke uitstapjes moeten nog gepland worden!

Ik hou jullie op de hoogte!

Kus Stefanie

1. opa en omi:
    26 mei 2008
    Wat ben je toch een feestbeest!!!

ikke