Aangekomen!!

16 januari 2008 - Düsseldorf, Duitsland

Jaja, na lang wachten, veel geduld en een geweldige mexicaan heb ik eindelijk Internet! Vanaf nu kan ik jullie dus op de hoogte houden van al mijn avondturen in het verre noorden.

Hier gaat alles super! Afgelopen zaterdag zijn we nettjes op tijd aangekomen in Jonkoping (wat best verwonderlijk was aangezien Renske net zo'n topografisch wonder is als ik..). Het was hier om kwart over 5 al hartstikke donker.
Gelukkig was het vanuit de universiteit heel goed geregeld en konden we rond kwart voor 6 met de bus mee naar school. Daar kregen we de kamersleutel en wat informatie.
Op naar onze nieuwe kamer voor de komende drie maanden!
En wat schrokken we toen we die zagen… We dachten dat we in een appartementje zouden zitten die we met 3 tot 5 personen zouden delen met ieder een aparte kamer. Helaas was het iets anders geregeld. We hebben een kamer van ongeveer 16m2 die we met zijn tweeën moeten delen. 2 bedden, 2 bureau’s en twee kleine kasten.
Maar nu ik er aangewend zijn bevalt het me eigenlijk wel. We hebben namelijk ook een gezamenlijke ruimte waar iedereen samen kan komen. De andere studentenhuizen hebben dat dan weer niet. Ook hebben we heel leuke “ganggenoten”. Hiermee moeten we de 2 badkamers en de keuken delen. We hebben mensen uit Singapore, 2 hyperactieve meiden uit Zuid-Afrika, een jongen uit Londen, en een meisje uit Parijs.

Ondertussen is het dinsdagavond en het gaat nog steeds super goed! Zweden is niet alleen een heel mooi land, ook de mensen zijn er erg aardig en behulpzaam.

Verder zijn de internationale student ook super leuk!! Je leert zo snel nieuwe mensen kennen. Ik heb alle moeite met alle namen onthouden.

Verder hebben we gisteren onze eerste activiteit gehad voor de internationale studenten: een quiz-night. Op zich redelijk saai om te doen, naar we hebben de grootste lol gehad.

We zaten in een groep met een Chinese jongen die op de eerste plaats al onverstaanbaar was, maar toch heel de tijd zat te kletsen (geloof me, er komt een moment dat je je lach echt niet meer in kan houden). Hij wilde van alles weten. En als klap op de vuurpijl wist hij zelf geen elke chinees gerecht wat we opnoemde, zelf niet met uitleg (bami, nasi, foe young hai, koe low yok)!

Verder vandaag een korte intro gehad over de computers op school en als hoogte punt van vandaag een ijshockey wedstrijd!! Die was echt super (zie foto's/video's).

Morgen ga ik nog even kort naar school om vervolgens onze kamer wat op te fleuren bij de Ikea. Verder gaan we morgenavond voor het eerst stappen.. Ik ben benieuwd. Ik ga nu nog even naar de gezamelijke ruimte kletsen!

Ik hou jullie op de hoogte!!

Kus Stefanie

1. Geert:
    Heee!

Leuk om eindelijk iets te zien op je blog, alleen raar dat ik daar geen e-mail van krijg :(

En bij een chinees moet je natuurlijk oom Babi Pangang noemen (bami is Nederlands ;))

Veel plezier!!!!

Groetjes,

Geert
  2. Cathelijne:
    Hee Stefke!

Goed dat het gelukt is! :) Klinkt allemaal goed! Maar hier is het gelukkig wel iets warmer :P Ik heb er al zin in om naar Zweden te komen .. misschien kunnen we dan ook nog naar een ijshockeywedstrijd? ;)

Ik hoor wel wanneer je online bent!

Groetjes!!!
  3. Geert:
    Hey Sis,

Je hebt duidelijk een druk programma. Super leuk!

Vraag me alleen 1 ding af; ging jij niet studeren daar?;)

We horen/zien wel weer hoe het daar allemaal gaat!!

xxx
    Je zusje
  4. Dionne:
    Hee lief nichtje!!

Fijn dat het allemaal goed is gegaan.
    En je hebt het goed naar je zin zo te horen :)
    Lees snel weer meer!
    Kus
  5. Paulien:
    Heeey Stefje

Wat leuk om te lezen dat het daar in Zweden allemaal zo goed met je gaat! Zo te horen heb je al veel beleefd in de korte tijd dat je daar bent. Ik ben benieuwd wat er nog volgt!!

Heel veel plezier de komende tijd en houd ons op de hoogte he?!

Groetjes,
    Paulien
  6. Margo:
    Hallooo!!

Hehe daar is dan eindelijke het eerste berichtje..haha
    Aan het verhaal te lezen en aan de foto's te zxien heb je het goed naar je zin. Je zult deze week vast en zeker nog meer leuke activiteiten hebben. Wel fijn dat je samen met Renske op een kamer zit en niet met een wildvreemde...

Heel veel plezier nog tijdens de introweek

Ben benieuwd naar de volgende verhalen/foto's/video's

Liefs Go
  7. Wilma Snuverink:
    Ha Stefke,
    Ziet er allemaal top uit. jullie kamer is niet al te groot, maar ook zeker niet slecht, zeker niet als je ook een gezamelijke ruimte hebt. Geniet van je tijd daar. kus, papa en mama
  8. Esther Touw:
    17 januari 2008
    Hej Stefanie,

Ik weet zeker dat dit een superervaring voor je gaat worden, leven in een ander land is soms wat raar, maar uiteindelijk geweldig!
    Het klinkt allemaal heel goed, echt fijn dat je lekker op jezelf woont en niet bij een persoon in huis, dan heb je veel meer vrijheid!!

have fun & take care!!

Esther