Laatste dagen intro!

18 januari 2008 - Düsseldorf, Duitsland

Ej allemaal!
Ik zal even een update geven van wat hier allemaal in het verre noorden gebeurd. Ik maak deze week zo veel mee!
Dinsdagavond ben ik dus naar de ijshockeywedstrijd geweest, wat echt heel leuk was. Woensdag was gelukkig op school een rustig dagje. We hebben alleen een computer workshop gehad.
Maar dat kwam goed uit, nu konden we alle energie sparen voor 's avonds. Onze eerste kroegentocht in Zweden stond op het programma! Ze beginnen hier een stuk vroeger als in Nederland (wat op zich echt heel fijn is). We moesten al om half 8 verzamelen bij de student union. Hierna hebben we alle kroegen in Jonkoping onveilig gemaakt (het is namelijk nog al wat om met een man of 100 een cafe/resaurant/kroeg binnen te komen). Maar wat was het weer gezellig. Er waren verschillende groepen die uiteindelijk allemaal samen kwamen in Akademien (de kroeg om te zijn als je student bent). Hier hebben we gedanst tot we moe waren(wat niet erg laat was aangezien we dus al om half 8 waren begonnen). Dus om 1 uur was ik weer op weg naar huis. Gelukkig konden we donderdag redelijk uitslapen.

Donderdag heb ik een redelijk zware dag gehad. Want aangezien ik nog moe was van de avond ervoor moesten we van 12 tot half 6 naar school (waar we overigens 2 uur in de kantine hebben moeten wachten, gelukkig maar dat we weer een hele gezellige groep hadden). Voor gisteravond stond een "Fika night" gepland. Maar ik besloot verstandig te zijn en een avondje thuis te blijven. Een beetje internetten, skypen met het thuisfront, mailen etc.
Helaas werd net voor ik naar bed wilde de plannen gewijzigd en zijn we nog met een groep weggeweest. We zijn nog met een groep naar een ander studentenhuis gegaan. Beetje kletsen, lachen etc. En aangezien mijn eetpatroon deze week een beetje van slag is heb ik vannacht om half 2 ontbijt gehad.

En ondertussen is de week al weer bijna voorbij. Het is vandaag al vrijdag!! Ik zit hier al bijna een week. Wat gaat de tijd toch snel. Vanavond hebben we "sittning". Wat het precies inhoudt weet niemand, hoewel ik al wel verhalen heb gehoord over toneelstukjes en karaoke (ik waarschuw bij deze iedereen die in een straal van 50 kilometer van Jonkoping zit). We zullen ons wel weer vermaken. En misschien ga ik nog wel even naar Akademien.
En dan eindelijk weekend!! Lekker lui uitslapen. We hebben morgenavond het grote "welcome dinner". Ik ben benieuwd wat dat gaan worden.

En dan beginnen we bijna... Mijn lessen beginnen dinsdag.
Ik moet zeggen dat ik voor het eerst in lange tijd echt onwijs veel zin heb om te beginnen. Ik begin dinsdag met een cursus zweeds. Vandaag heb ik mijn intro ervan gehad en ik denk dat het helemaal goed gaat komen! Dus wie weet spreek ik over 3 maanden vloeiend zweeds!
En nog meer goed nieuws!! Als het goed is vertrek ik over een maand voor een weekje naar Kiruna!! Een van de meest noordelijke plaatsjes in Zweden, het koude Lapland (tot -45). Ik hou jullie op de hoogte al ik meer weet!

Hej då!

Kus Stefanie

1. Paulien:
    Heey Stef,

Weer zo'n lekker lang verhaal over het wel en wee daar in Zweden, superleuk!!!
    Ik ga dit weekend Hoogeloon en omgeving onveilig maken, want we gaan met de collega's van school op damesweekend. De happening van het jaar!
    Ik heb er zin in!

Jij ook een heel fijn weekend en gedraag je een beetje he?!

Groetjes en tot schrijfs,
    Paulien
  2. Geert:
    Cool cool, fijn weekend!
  3. Geert:
    Hey Sis,

Weer een leuk verhaal!! Laat je weten wanneer je weer kunt skypen. Vind ik altijd gezellig!!!!

Dikke kus,
    Ikke
  4. Max:
    Hey Stef,

eindelijk ff op je site gekeken hoor....ben ook druk met school bezig. ben vorige week de hele week ziek geweest. Ik kan ook niet meer op stage want ik loop een beetje achter en moet wat dingen inhalen, maart het heeft ook weer zn voordelen, want nu mag ik wel meedoen met de lessen voor de damesmantel en moulage collectie :D
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt, maar dat zal denk ik wel zo zijn ;)

xxxx, Max
  5. Margo:
    18 januari 2008
    Ahh wat klinkt dat allemaal leuk (moet ik nu spijt krijgen!?!? ;)...)

x
  6. tante dini:
    20 januari 2008
    Hoi Stef, (of tjenere zoals ze in zweden zegge)
    Ik ga morgen ook weer naar het hoge noorden terug. Gister nog even by tante janske geweest. Van vrijdag tot zaterdag. Donderdag tot vrijdag in jou bed geslapen. Lekker bedje. Zul je toch wel missen. Gezellig even naar Cathelijne geweest met jullie mam. Nu vandaag bij tante Dini. Hier komt de hele bubs vandaag nog aan. Dan zit het er weer op. Nog 10 dagen thuis en dan aan het werk. Jullie pa en ma zijn naar groningen en komen vandaag weer thuis. Ja, alles gaat zo vlug . Nou, kind , geniet ervan, niet te veel feesten en wel een betje studeren Ik zou zo zeggen tot ziens en een dikke kus van tante dini, oom dave en mij. Mijn nieuwe mailadres is dadelijk: [email protected]. Je liefste , leukste, aardigste, mooiste, slankste tante!!
  7. Wilma Snuverink:
    20 januari 2008
    Hoi meissie. Wat ziet dat er allemaal gezellig uit. Zo kunnen we zien dat je veel lol hebt. Super!! Studeren is leuk in Zweden zo te zien) maar zorg zeker ook voor leuke bijkomende dingen. Dikke kus. wij.