Op naar het echte werk!

21 januari 2008 - Jönköping, Zweden

Wat leuk om al jullie berichtjes te lezen!! Ik hoop dat het met jullie ook allemaal zo goed gaat!

Hier is alles nog steeds super!!! De laatste dagen van de intro zijn voorbij en vanaf morgen begint het echte werk.

Vrijdag hebben we de "sittning" gehad. Dit bleek niet zo spannend te zijn als ons van te voren was verteld. Maar het was wel heel leuk! Lekker met zijn alle eten (400 man) en wat grappige stukjes. Ook heeft bijna elk land heeft zijn volkslied laten horen. "Helaas" hoefde Nederland niet en mochten we mooi op onze stoel blijven zitten. Na de sittning was er nog een feest in Akademien, maar aangezien ik echt heel moe was ben ik heel verstandig naar huis gegaan. Naja verstandig, het was zo gezellig dat ik pas rond 4 uur in bed lag... volgende keer beter!

En toen zaterdag... uitslapen!!!! We hebben zo'n vermoeiende week achter de rug dat ik echt wat slaap nodig had. Wat was dat even lekker om zo lang uit te slapen en voor het eerst een warme douche te hebben!!! Ik heb namelijk de afgelopen week eigenlijk elke dag onder een ijskoude douche gestaan. De rest van de dag heb ik eigenlijk niet veel gedaan. Beetje kletsen, internetten, opruimen (was nodig) etc. Maar 's avonds was de afsluiting van de intro week: het "welcome dinner".
Ergens in de stad in een restaurant. En wat een lekker eten (en dat is heel fijn na een week brood, pasta en niet gaar eten door tijdgebrek)!!
Na het eten zijn we met een hele groep naar een feestje geweest is Raslatt, een ander studentenhuis. Aangezien we persoonlijk uitgenodigd werden door een leuke zweed konden we dat natuurlijk niet weigeren...
Het feestje bleek niet zo spectaculair te zijn als verwacht, aangezien er ongeveer 200 man op af kwam en het feest gewoon in een appartement gehouden werd..
We hadden het snel bekeken daar... en dus zijn we gaan pokeren. Na het vaak gezien te hebben kan ik tegenwoordig zelf pokeren (hoewel dit zaterdag wel een ramp was, maar toch)!!

Gisteren was echt onze eerste dag dat we niks te doen hadden... Heerlijk!! Ik heb weer lekker uitgeslapen. En ben gaan winkelen. Jaja, hier zijn op zondag gewoon de supermarkten en het overdekte centrum open. Perfecte dagbesteding dus.
Naar een paar uurtjes werd ik gebeld of ik weer wilde pokeren, en ja aangezien ik tegenwoordig bijna professioneel ben kan ik dat natuurlijk niet weigeren. En geloof het of niet. Ik heb bijna gewonnen!!
Verder hebben we Ice age 2 gisteren zitten kijken. We wilden hem eigenlijk op zijn zweeds zien met engelse ondertiteling, maar aangezien de afstandsbediening kapot was hebben we hem toch maar engels gekeken.

Vandaag dus onze laatste dag vrij... we zijn nog even wat boodschappen gaan doen. Vanavond gaan we naar een ander huis eten dus hebben een flesje wijn uitgekozen (met andere woorden, de goedkoopste uit de winkel gezocht want jongen jongen wat is het duur). En ik moest me legatimeren! In Zweden moet je 20 zijn om ook maar iets van alcohol te kopen.

En morgen gaat het dus beginnen... Ik heb er heel veel zin in!! Ik zal jullie snel weer op de hoogte brengen van alle avonturen hier!!

Kus Stef

1. Geert:
    21 januari 2008
    Super veel succes morgen met je eerste dagje!
  2. Noortje:
    He!

Sorry voor de late reactie... Het ziet er echt super gezellig uit! Als ik dit zo hoor wil ik eigenlijk ook best naar Zweden haha. Dus vanaf vandaag ga je 'echt' studeren, al geloof ik niet dat jij daarom uitnodigingen voor feestjes af zal slaan!
    Nou veel plezier en ik lees je volgende berichtje wel weer he,

liefs noortje
  3. Cathelijne:
    Hee!

Zie er weer leuk uit! Ik heb de mijn reislogger nu ook speciaal voor jou geupdate ;)

Groetjes!
  4. Margo:
    22 januari 2008
    succes met het echte werk!
  5. Renske:
    23 januari 2008
    Ja, ook de laatste dagen van de introweek waren super! En het shoppen was ook niet verkeerd. We hebben het zeer gezellig gehad ja. En onze eerste lesdag (die we ondertussen gehad hebben) was zeer vernieuwend.

Hej dö!
  6. Paulien:
    23 januari 2008
    Hey Stef

En hoe bevalt het studeren in Zweden? Zal in ieder geval een stuk spannender zijn als hier in Nederland. Hier is weinig nieuws te melden.
    Zo te zien heb je een leuk stekje en zit je daar helemaal op je plaats! Super!
    Wel weer terug komen na die 3 maanden he ;)

Succes en veel plezier bij alles wat je de komende tijd gaat doen!!
  7. Rob:
    24 januari 2008
    Heey meisje,

Goh, het klinkt allemaal super gaaf. En wat heb je al veel te vertellen. Keileuk om te lezen. Maar goed dat je me je blog-adres gekrabbeld hebt, want als je dit anders achteraf allemaal had moeten vertellen...

En nou maar hopen dat de jongens daar niet kunnen dansen, zodat je wel weer terug moet komen...!

Have fun!
    Rob.
  8. Charlotte:
    26 januari 2008
    Hey Steffie,

Zojuist heb ik al je berichten in één keer gelezen omdat ik er nog niet aan toe was gekomen, maar wat klinkt het gaaf allemaal zeg!! Super leuk om je verslagen te lezen, soms 'hoor' ik het je gewoon (enthousiast) vertellen allemaal. Ik hoop dat je lessen ook leuk zijn, nu je daaraan bent begonnen.
    We misten je gezelligheid wel hoor, gister op de eerste les..
    Geniet maar van alle nieuwe ervaringen!

Liefs, Charlotte
  9. tante jeanne:
    28 januari 2008
    hoi stef, ik ben even op de zaak en neem mijn pc mee. Alles goed hoop ik. Groetjes!!