groetjes uit het mooi, witte zweden

27 maart 2008 - Jönköping, Zweden

Hej hej allemaal,

Aangezien ik al commentaar kreeg dat ik al zo lang niks meer op de site heb gezet, word het nu dus echt tijd dat ik weer eens iets van me laat horen.

Hier gaat het nog steeds super goed! Een van de redenen waarom ik nog niks op de site heb gezet is omdat mijn (naja lijns) laptop ermee is opgehouden. En natuurlijk is er in heel metropool Jonkoping geen fatsoenlijke computerzaak te vinden waar ze een goede hard disk verkopen. Heel fijn aan het eind van het semester als je alle opdrachten af moet maken...

Maar een goede reden om af en toe eens in de bieb te gaan werken. Ook niet verkeerd.

Maar de vorige keer eindigde mijn verhaal met het feit dat pap en mam weer richting Jonkoping kwamen. Gelukkig hebben ze een paar leuke dagen in Stockholm gehad!

Fijn om nog even een laatste weekend met hun te zijn.

Zaterdag zijn we op de eerste plaats naar het lucifermuseum geweest (je kunt Jonkoping niet verlaten zonder daar geweest te zijn). Jonkoping is namelijk DE plek waar de lucifers zijn uitgevonden. Kijk, kan ik toch weer even trots zijn op ‘mijn’ stad he. ’s Avonds lekker uitgerust, want ja... af en toe is het wel fijn om even bij te slapen na de lange nachten die ik maak in mijn studentenhuis.

Zondag was de grote Moose safari gepland. Ongeveer 160 kilometer ten zuiden van Jonkoping ligt een elandpark waar je doorheen kan rijden. Gegarandeerd eleanden spotten dus!!! En wat was het leuk!!!!!! Helaas kan ik nu geen foto’s op de internet zetten (aangezien ik dus geen computer heb om foto’s op te zetten...), maar ze zullen volgen.

’s Avonds had ik een etentje in het studentenhuis dus zijn pap en mam op tijd naar huis gegaan. We hebben namelijk om de zo veel tijd een groot internationaal diner. Deze keer waren Amerika, Duitsland en Nederland aan de beurt. Dat kon ik niet missen natuurlijk. En ook dat was super gezellig!!!! We waren met 55 man, allemaal in 1 gang aan 1 grote tafel (wederom, foto’s volgen). Daarna nog een klein feestje gehad in de common room.

Verder deze week niet veel bijzonders gedaan. Gelukkig zijn er vaak mensen in de common room ’s avonds dus dat is wel heel gezellig. Film kijken, kletsen, ping pongen (jaja we hebben een ping pong tafel gekregenJ). Woensdag natuurlijk naar Akademien. En we hebben voor zaterdag ook een kroeg gevonden. Dus kan niet meer stuk.

Het is hier trouwens nog niet echt lente. Het heeft hier zooo hard gesneeuwd van de week dat alles wit is... Wel een mooi uitzicht!

De afgelopen week heb ik heel de week vrij gehad. Mijn lessen zijn afgelopen en ik heb vrij!!! Naja, vrij, ik moet wel mijn assignments afmaken, maar dat komt goed.

Maar aangezien ik verder niks te doen heb en ik geen computer heb, heb ik besloten om morgen voor het weekend naar Stavanger te gaan!!!

Lekker een paar dagen met mijn familie in Noorwegen. Heb er zin in!

En dat is niet de enige reis die gepland staat.... Het zat er al een tijdje aan te komen, maar nu is het zeker... Ik ga naar Rusland!!!!! Van 16 t/m 21 April ga ik naar het grootste land ter wereld!! En voor de mensen die mij een beetje kennen weten dan dat ik mijn 21ste verjaardag (op 18 april voor de mensen die mij niet zo goed kennen;)) daar zal vieren. Ik heb er zo’n zin in!!!! Gaat helemaal goed komen. Ik ga met twee vriendinnen van hier.

En voor iedereen die het nog niet weet, heb ik ook besloten om hier in Zweden te blijven t/m Juni.

Maar aangezien ik jullie allemaal zo lang niet kan missen kom ik toch eventjes terug naar Nederland.

21 April om 4 uur zal ik voor het eerst in 3 maanden weer voet op Nederlandse grond zetten, en dan wel meteen in Eindhoven. Daar zal ik tot begin mei blijven om vervolgens weer terug te keren naar mijn tweede thuis, Zweden!

Dus hou midden April vrij voor een groot feest, want 21 is niet zomaar iets he!

Ik hou jullie op de hoogte met alles.

Tot snel!!!

Kus Stefanie

1. Margo:
    27 maart 2008
    Heej Stefke,

Jij doet ook maar he! Naar Noorwegen, naar Rusland, naar Nederland en dan weer naar Zweden...
    Leuk dat je je verjaardag in Rusland kunt vieren met 2 vriendinnen.
    Ik zal een gaatje in mijn agenda vrijhouden voor het grote feest!

kusje
  2. Noortje:
    28 maart 2008
    He stefanie!

Super leuk dat je ook naar Rusland gaat, dat is weer eens iets andere he! Naar welk deel van Rusland ga je eigenlijk? En trouwens super leuk dat je toch nog even terug naar Nederland komt...die 21e verjaardag moet zeker nog eens in nl gevierd worden. Trouwens als je zin hebt ben je natuurlijk ook welkom op mijn 21e verjaardag. Koninginnenacht en -dag mag je natuurlijk niet missen, voordat je weer terug gaat naar Zweden!

Nou heel veel plezier en succes met je assignments!

Liefs Noortje
  3. Charlotte:
    29 maart 2008
    Hey Stef,

Wat leuk voor je dat je kan blijven t/m juni! Dat wordt vast genieten! Ook lekker dat je een paar reisjes hebt gepland, en dat NL ook nog op het agenda staat. Kom maar gezellig even langs (op de dansschool of hier) als je daar tijd voor hebt!

Liefs, Jeroen en Charlotte