Rondreis Zweden

11 april 2008 - Jönköping, Zweden

Ej allemaal,

ik dacht geen internet te hebben de komende twee weken, maar we zitten nu toch op een camping met internet, dus kan ik jullie mooi even op de hoogte stellen van onze avonturen hier!

Afgelopen zondag ben ik na een zwaar afscheid weggegaan uit Jonkoping. Hier kom ik de komende 5 weken niet meer terug!! Raar en niet zo leuk, maar aan de andere kant: vandaag zie ik Lijn en Rutger weer voor het eerst in drie maanden! Om precies half 12 zwaaide ik voorlopig voor de laatste keer naar mijn uitzwaaicommitee en vertrok de bus. Op naar Goteborg!!
Met een kleine vertraging kwamen ook lijn en rutger rond 2 uur aan in Goteborg.
Hier gaan we onze eerste dag samen 'vieren'.
Naar een grote tour door de stad (op de Nederlandse fiets!!) hebben we lekker een pizza gegeten. Een eerste geslaagde dag.

Op maandag zijn we 's ochtends vroeg aangereden, dat is wel even wennen na drie maanden elke dag te hebben uitgeslapen. We moeten een flink eind rijden naar onze volgende stop: Thanumstede. En zoals ze het hier zelf zeggen te vergelijken met de piramides uit egypte. Dit beloofd dus iets!! Naja, de vergeljiking was een beetje overdreven, maar toch was het heel mooi!!

Dinsdag hebben we heel de dag gereden. Er stond een lange rit op het programma. Maar dat was het zeker waard, want voor het eerst in drie maanden heb ik een wilde eland gezien!! En niet 1, nee meteen drie!! Ze staken zo de weg over. Beter kan toch niet?

Ook woensdag stond een spannende dag gepland. Vandaag gaan we sleehonden rijden!! Hoewel ik het al een keer heb gedaan, wilde lijn en rutger het ook een keer doen natuurlijk. Helaas was de tocht niet zo gaaf als de eerste keer (we mochten dit keer niet zelf rijden), toch was de omgeving weer super. Gelukkig hebben we de beren kunnen ontwijken...
Aan het eind van de dag zijn we naar Sarna gereden. Daar hebben we geparkeerd op een camping. En zijn we lekker gaan slapen.....

Donderdag was al helemaal een spannende dag. Want wat ik niet in Abisko heb kunnen doen en wat ik wel graag wilde, gingen we vandaag echt doen: rijden op een snowscooter!!!
We hebben twee scooters gehuurd. Rut een voor zichzelf (daar durven lijn en ik niet bij achterop) en dus lijn en ik. Na 4 uur ons helemaal uit te hebben geleefd (geloof me ik ben een paar keer echt heel bang geweest) zijn we uitgeput terug gegaan naar de camper. Maar ik heb wel zelf 80 km/u gereden!!
Vandaag was de planning om nog naar het national park te gaan. Helaas door alle sneeuwval was het niet te bereiken en zijn we verder gereden.

En vandaag zijn we bij het Siljanmeer. Hier gaan we vandaag lekker nog een stukje fietsen (lang leve de fiets).

Dikke kus Stefanie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. tante jeanne:
    12 april 2008
    Ik zie het wel, lekker vakantie vieren. Paste de nuts Lijn? Ik dacht dat ik wel een paar fptos met mutsen te zien kreeg, maar dat komt dan nog wel. Nog veel plezier en de groeten van je tante in Noorwegen.