week 5

15 februari 2008 - Jönköping, Zweden

Zo, zo hier weer een update uit het koude Zweden. Vanochtend was het -4 toen we in het centrum waren.. Vanmiddag gaf de meter -2 aan, maar vanavond is het weer -6! Ik kan dus goed wennen voor volgende week…

Zaterdag ben ik naar Göteborg geweest. Echt een hele leuke stad en de moeite waard om een keer te bezoeken als je in de buurt bent! Het enige nadeel is dat ze hier rekening houden met het hoog seizoen en nu nog niet dingen open zijn. Maar heb wel mijn eerste, echte eland gezien. Wow, die zijn echt groot! En mooi! Verder hebben we veel rondgelopen in de stad. ’s Avonds waren we allemaal moe, dus zijn we na wat gekaart lekker gaan slapen.

Verder heb ik een rustige week gehad. Hoewel we Valentijn uitgebreid hebben gevierd!

We zijn woensdagavond eerst goed begonnen in Akademien. Het thema was “Valentijn” en iedereen moest de kleur dragen van zijn “staat” (dus rood is bezet, oranje/geel is onduidelijk en groen is vrij). Hoewel de helft niet de kleuren aan had was het toch heel leuk!

En gisteren was het natuurlijk echt Valentijnsdag, en dat moet gevierd worden in huize Vilhemsro! We hadden afgesproken dat iedereen iets zou bakken (geloof me het is een ramp om de ingrediënten in de winkel te vinden als je geen Zweeds praat…).

Maar ik heb me van mijn beste kant laten zien en zandkoekjes gebakken (niet echt het moeilijkste om te maken maar dat staat er niet op he!).

En hoewel we maar een paar mensen verwachte, liep het hele huis uit en hebben we een super gezellige avond gehad met iedereen! En dat maakte het des te zuurder om vanochtend om 8 uur op te staan…

Gelukkig heb ik nu al weer weekend en hoef ik nog maar 1 keer naar school voor ik op vakantie ga! Ik heb er zo veel zin in!!!!
Dit weekend nog wat Thermosondergoed inslaan (ja je doet het goed of je doet het niet) en dan ben ik er klaar voor.

Vanavond zijn we lekker uit eten geweest bij ǻtta glas. Hier is het eten gratis maar betaal je voor de drank. Dus voor een eurootje of 6 heb je een super lekkere maaltijd! Dit is zeker niet de laatste keer dat ik hier heb gegeten. Vanavond ga ik nog even naar het andere huis om te kijken of hier nog iets te beleven is en dan niet te laat naar bed hoop ik.

Verder staat een rustig weekendje gepland. Ik heb een hoop te doen voor school, dus daar ga ik maar mijn tijd aan besteden. Zo hoef ik volgende week niks te doen. Komt goed dus!

Voor wat betreft het langer blijven hier ziet het er heel positief uit. Ik heb van de week een afspraak gehad met Ingalill (mijn contact docent) en de mogelijkheid is er om te blijven. Ook de accommodatie is geen probleem en ik zou in dit huis blijven wonen. De kans dat ik blijf is heel groot. Wel kom ik zo ie zo in April 1,5 naar Nederland om lekker vakantie te vieren! Dus zo lang hoef ik jullie ook niet te missen en kan ik mijn 21 verjaardag gezellig bij jullie vieren!

Tot mails!

Kus Stefanie

1. tante jeanne:
    15 februari 2008
    Is het dan toch echt waar dat de ijsberen in Noorwegen door de straten lopen en de elanden in Gøteborg? Wat heb jij in je drankje gehad?? Groetjes van tante Jeanne en Joy.
  2. Cathelijne:
    16 februari 2008
    Hee!

heeft al dat oefenen met bakken thuis toch nog nut gehad :) goed bezig! Sprek je snel weer!
  3. Charlotte:
    16 februari 2008
    Hey Stef,

Wat gaaf voor je dat je waarschijnlijk langer kunt gaan blijven nu je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan meis! En veel plezier als je op reis gaat! Ik ga volgend weekend een weekendje naar Zweden naar die andere vriendin van mij, dus ben benieuwd. Daarna kan ik me nog beter voorstellen hoe je t daar hebt.

Liefs, Charlotte
  4. Lonneke:
    18 februari 2008
    Hey,

Ik heb je berichtje nu wel helemaal gelezen hoor :). Ben dus weer helemaal op de hoogte!

Als ik je niet meer spreek kei veel plezier en zorg ervoor dat je kont er niet afvriest ;)!!

Ikke
  5. Rob:
    22 februari 2008
    Nou, omdat voljens jou Goteborg zo mooi is, zal ik het komende week eens gaan bezoeken. :)
    Donderdag vlieg ik naar Goteborg, maar het is voor mijn werk en vrijdag vlieg ik weer terug, dus of ik veel ervan kan zien, betwijfel ik.

Blijf bloggen!
    x-je, Rob
  6. opa en omi:
    23 februari 2008
    Wij zitten hier nu bij papa en mama. We hebben alle verhalen en foto's bekeken. We zijn nu weer helemaal bij. Wordt er daar ook nog gestudeerd of is het alleen maar feesten? Zou je nog wel terugkomen naar Nderland? Als je weer hier bent moet je weer harder werken dan in Zweden. Ik hoop dat jullie nu hele leuke dagen hebben in het hoge noorden. We hoorden dat jullie ook naar het Ice Hotel zijn geweest en dat je een hondensledetocht wilden gaan maken. Leuk hoor. Hoeveel mensen kunnen er eigenlijk in zo'n slee en hoeveel honden lopen er eigenlijk voor. Ik hoop dat je wel warm bent aangekleed. Het zal wel koud zijn. Heb je nog geen bevroren tenen gehad? Oop was zijn trouwring verloren in huis en ja dus niet meer getrouwd. Op z'n ouderwets hebben we er een touwtje omheen gebonden. Haha.

Nog veel plezier daar en veel knuffels van Oop en Omi.